väder

Vädret Wellington


Vädret Los Angeles


Väder New York


Vädret London


Väder Sollentuna

onsdag 22 augusti 2012

He stole my loyalty from Robin Hood

Mitt 2:a "möte" med Richard var i detta avsnitt. 1:a avsnittet av Robin Hood's 1:a säsong.

Jag har, ända sedan jag var 4 - 5 år gammal, haft en enda idol - Robin Hood. Och, jag har sett en hel del olika varianter av historien om Robin, porträtterade av Errol Flynn, Sean Connery, Kevin Costner Patrick Bergin, Michael Praed... och senare Jason Connery, sedan Michael Praed sett till att det mest osannolika skulle hända Robin (självmord? never!).

Aldrig har jag ägnat så mycket som en sekunds tankar eller uppmärksamhet åt någon annan än Robin. Och deffinitivt inte Guy of Gisborne.
...Men, när denna serie dök upp... blev det ändring på det.

Jag "kände igen" honom...
Jag uppmanade inom mej Robin och de andra att döda honom...
Och, han etsade sej fast inom mej...

Jaja... Har du missat serien eller honom?
Eller om du verkligen inte har missat...
Så kan du se den här i bloggen ett tag framöver, med början idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar